2013年5月13日 星期一

寧靜禱告文 SerenityPrayer


這個禱告文是美國清教徒神學家瑞合尼伯( Reinhold Niebuhr) 在1943 年寫的一個禱告詞.

當時正值世界二次大戰初期, 這個禱告詞被印成單張, 發送在軍隊中,原文僅有前三句,

"寧靜禱文"由神學家尼布爾所寫:

My God grant me the serenity to accept the things I cannot change,
The courage to change the things I can,
And the wisdom to know the difference.

我的上帝,請賜我寧靜,去接受我不能改變的一切;
賜我勇氣,去改變我能改變的一切;
並賜我智慧,去分辨兩者的不同。



後延伸成下面的禱文。

-----------------------------
God grant me the serenity to accept the things I cannot change,
神啊, 求祢賜給我平靜的心, 去接受我無法改變的事,

courage to change the things I can,
賜給我勇氣, 去做我能改變的事;

Living one day at a time,
一天一天地過日子

Enjoying one moment at a time,
一時一刻地欣賞生命

Accepting hardship as a pathway to peace,
接納艱苦是通往平安之路,

Taking, as Jesus did,
能夠效法耶穌,

This sinful world as it is, Not as I would have it,
接納這罪孽深重的世界的本相,而非自己所期望那個世界

Trusting that You will make all things right,
堅信祢必會把萬事變為美好

If I surrender to Your will,
若我順服祢的旨意,

So that I may be reasonably happy in this life,
好叫我此生能快樂地生活

And supremely happy with You forever in the next.
並在永世裡得享與祢永遠同在的大喜樂

Amen.
阿們

在此我要祝福每一位看到此寧靜禱告文的你:

神的愛幫助妳(你)度過人生中的每一時每一刻


沒有留言:

張貼留言

如果您對我分享的內容有任何的意見,或您發現我不小心侵權我會儘速移除,請留言讓我知道,謝謝